Sunday, October 26, 2014

Update 21 Weeks

Hai semua. Diam tak diam aku dah 21 weeks. Hanya tinggal 19 weeks saja lagi baby ni akan lahir. Memang rasa macam teruja jugaklah. Tapi dalam hati gentar dan debar juga sebab tak tahu macam mana la rasa nikmat bersalin dan menjadi seorang mama.

Alhamdulillah aku takde masalah setakat ni. Cuma minggu lepas aku tetibe kena sembelit. Sangat tak selesa okey. Lepastu minggu lepas aku kena bengkak gusi. Tapi kemuncaknya semalam lah. Memang beso ye bengkak gusi tu. Tak dapat tidur aku malam minggu tu. Kejap terjaga sebab telan air liur rasa sakit sangat. 

Aku cuma berkumur dengan air garam dua-tiga kali. Alhamdulillah harini makin membaik.

Perubahan yang ketara sekarang ni, aku sangat cepat berpeluh. Badan rasa macam asyik berpeluh + aku rasa aku busuk bau peluh sampai selalu sangat aku mandi + sembur perfume hihihi.  Nenek aku marah sebab aku suka mandi, tak elok katanya nanti bersalin kembar air sakit tau dakkk. Katanya. Abes, aku rasa panas. Asyik peluh je. Bayangkan, lepas hujan pun aku panas. Padahal orang lain sejuk. Hehehehe. Pembawakan budak.

Lagi satu aku kuat minum ais. Tak kisah la air ais ke, air batu ke. Bila minum tu aku rasa lega sesangat-sangat.

Sampaikan bibik kak ipar aku tegur, 

' jangan minum es banyak, nanti babynya kok subur (besar) '

Rasa nak tersedak jugak time tu. Hehehe. Tapi tula, akan cuba dikurangkan minum esnya ya bibik. 

Kemudian kaki aku selalu kejang @ krem atau orang sebut simpul mengkarung tu. Fuhh sakit gile. Tapi sepanjang pregnant ni aku rasa aku dah kena 3 kali.

Sekali time laki aku takde. Dua kali time laki aku ade. Bagus. Hahaha. Sebab bila kena tu, aku akan bangun merintih kesakitan sampai laki aku terjaga, dia macam terkejut dengan mamainya akan cakap, lurus kaki sayang, lurus kaki tu, sambil pejam mata.

Aku pun ape lagi, adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sakit bang sakit haaa. Tolong urut. Dengan volume yang kuat sikit. Baru dia gegas bangun dan luruskan kaki aku yang makin hari makin gedempol ni hahahahaha.

Minggu depan, hari Selasa aku checkup lagi di KKIA, harap result air gula tu negatif diabetes. Takut kot. Huksss.

Perut makin kedepan, baju dah tak muat. Aku pakai baju beso je skang, selesa je. Tapi aku tetap nak bergaya-gaya. Lagi-lagi time preggy ni, aku suka melaram. Hehehe. Mekap memang tetap aku suka. Muka pun takde jerawat. 

Baby pon kerap bergerak je sekarang ni. Kadang-kadang aku rasa ngilu sampai rasa nak terkencing. Normal ke ea? lepastu kadang-kadang rasa nak terkentut pun ada bila dia gerak.Hihi seronok plak bila dia gerak. Aku selalu kacau dia, aku panggil dia adik.

Kekadang laki aku cakap, ishh jangan kacau adik, adik tidur. Hehehe.

Apa-apapun, terima kasih yang selalu mendoakan aku dan baby di sini. Tadi ada makcik tu tanya, sekarang dah okey ke mabuk. Aku kata Alhamdulillah okey semua. Dia tahu kot ayahnya jauh makcik, takde banyak ragam saya mengandungkan dia. 

Alhamdulillah, kecik-kecik dah belajar berdikari. Moga selamat semuanya.

InshaAllah.



No comments: