Monday, January 19, 2015

It's a..............


Jeng jeng jeng

Hehehe walaupun aku dan suami dah tahu jantina baby, tapi kami simpan dulu. Saje je. Hehe tunggu sampai baby lahir.

Namanya pun dah ada.Punya lah banyak aku short list kan nama tu,ayahnya tetap nak yang nombor 1.

Namanya simple aje. Tapi aku suka maknanya.  Aku dapat nama tu daripada group 
Nama-nama Indah Yang Bermakna di facebook.

Kat sana ada Ustazah & Admin yang pantau makna nama-nama yang kita minta. Nak cari kat situ pun boleh. Ada failnya. Semua nama daripada Bahasa Arab. Di group tu, aku dapat banyak info tentang nama-nama yang baik. Nama yang kurang sesuai untuk anak, nama malaikat yang boleh dan tidak boleh digunakan dan macam-macam lagi info tentang nama. 

Rupanya ada nama yang di dalam buku maknanya lain, tapi dalam bahasa Arab lain pula maknanya. Kemudian Ustazah ada cakap, kalau anak kita namanya panjang, atau ada dua suku kata, panggil lah antara salah satu nama anak itu. Jangan panggil nama pendek-pendek, dah takde maknanya. Sayang je letak nama panjang-panjang kan.

Apa-apapun. Semoga selamat dan dipermudahkan semuanya. Aku dah mula rasa goyang sikit ni. Takut ada, tak sabar ada. Bercampur baur. 

Okey, nanti aku update lagi. :)

Tatatata





No comments: