Sunday, December 7, 2014

Update 26 weeks - Check Up kali ke 6

Hai semua, minggu lepas hari Selasa aku pergi check up kali ke 6 berseorangan tanpa ditemani hubby. Sekarang ni aku check up hari Selasa, so susah pulak laki aku nak cuti hari Selasa. 

Alhamdulillah baby ok, jantungnya berdegup 148/bpm. Boleh agak tak baby ape? ehehehe. 

Keputusan sample keputihan aku haritu negative. Takde yang merisaukan. Haritu aku kene lagi brown discharge. Aku pegi Klinik Swasta, doc cakap luka di permukaan rahim, so stop bersama suami. Takde bagi ubat ape pun. Lepastu hilang macam tu je. lega. 

Masa cek tu aku batuk + sakit tekak. Sepatutnya aku kene inject tetanus tu. Tapi sebab aku batuk, diorang tak berani nak inject. Aku kena masuk jumpa doctor. Doc cek-cek semua, doc suruh makan ubat batuk tapi effectnya baby kurang gerak sebab ubat tu mengantuk dan bila ibu mengantuk, baby turut mengantuk. Gulp takutnya aku.  Doctor bagi gak aku ubat kahak sebab tekak aku luka. Macam biasalah, takmau makan sebab takut ehehehh.

Doc kata takpa, makan je. Tapi doc suggest juga minum air tea with lemon. Penyudahnya aku makan kicap sesudu + perahan limau nipis. Alhamdulillah lega batuk aku. 

Hb aku okey, paras normal 12.9. Haraplah menten sampai nak beranak nanti. 

Okey, tu aje. 30/12 ni ada lagi check up + scan kat KKIA.

Sampai nanti, tatatata. :D


No comments: