Sunday, November 30, 2014

Scan 4D @ Klinik Fauziah Ampang

Hai semua. Hari Sabtu aritu aku scan Baby kat Klinik Fauziah Ampang. Aku book melalui online dekat web scan 3/4D online Malaysia dengan harga RM 120.00 termasuk Cd video dan gambar.

Banyak review kata ok kat situ. Sonographernya sama ada Miss Jezlyn atau Miss Celynn. Patutnya kat schedule Jezlyn tapi diganti Miss Celynn.

Mula2 aku masuk seriusla berdebar kot hihi. Lepastu Sonographer tu tanya brapa weeks,tanya khabar dan baring. Hati dup dap ni. Harap anak bangun dah ya. Tadi dah duk mengeras tendang2 dah. Ayahnya excited ni sampai duduk depan screen. Muke senyum je. Hehe.

Lepastu sono terus letak gel. Dia terus cakap baby,baby. Baby buat apa tu?? Ini mama sama ayah datang nak tengok baby.

Time tu scan 2D dulu. Sono tunjuk mulut anak aku tengah nyotnyot. Aku pon nampak hihi kelakar muncong3.

Die terus kata olooo baby lapar yeee. Mama belum makan lagi utk lunch yeee.

Sekali baby taruk tangan kat muka. Kaki tangan semua ke atas dah ni. Adey anak. Bagi kerjasama plis haha.

Celynn terus turn to 4D mode. Alahaiii anak comelnyaa dari tepi. Celynn kata baby idung mancung dan berisi. Tengok idung siapa ini. Haha terus dia tengok aku tengok laki aku. Idung mama ayah sama. Idung baby pon sama. Saye suke idung baby. Tapi memang idung tu jrla yang nampak jelas sepanjang scan.

Nah. Cenggini rupe die dalam tu.


Tutup muka. Malu sangat ya 
Tengok tangan jari tu macam ayah.
Panjang-panjang.

Jenuhla sono tu ketuk-ketuk perut aku. 
Suruh aku ngiring kejap kiri kejap kanan. Mama. Lurus kaki mama,ngiring kanan. Ketuk ketuk.
Sekali sono tu kata.

Amboi baby bunyi gempa bumi pun dia tak heranlah. Sekali turn 4D mode.
Ketuk2 dia .Dia cebik,masam terus nangis hahahahahaha ketawa kami bertiga. 

Marah sangat dia kena kacau.
Sementara tu sono explain perkembangan baby,uri dan air ketuban.
Alhamdulillah semua okey. 

Sono ukur kepala,tapak kaki,tulang peha. Tulang peha kemain panjang macam ukuran 27 weeks. Sono cakap baby tinggi macam mama dan ayah hehe.
Tapak kaki jangan citela panjangnya haha. Laki aku kata ikut aku kaki saiz 9 haha.

Yang lain normal. Dan part gender.
Alhamdulillah baby kangkang dengan jayanya sampai sono kata amboi baby ni tunjuk muka malu tapi anu tak maluuu haha. 100% confirm katanya. 

Tapi rahsia dulu ya. Ayahnya suruh tunggu lahir nanti hehe.

Last2 dia tunjuk muka. Comel anak mama. Alhamdulillah. Perasaan masa tu tak tau nak cakap macam mana. Happy,sedih terharu semua ada.
Aku tengok laki aku. Nampak benar dia gembira. Tengok muka dan mata die pon tahu. Syukur atas kurniaan Allah swt. Asal dia sempurna ciptaan Allah swt,sihat sudah memadai. 

Nnti aku cerita lagi ya. Sambung keja jap






1 comment:

MizzTina said...

alaaa..nk tau gender!!