Tuesday, November 11, 2014

23 Weeks #cerita kuah kambing

Hai semua, kejap benar masa berlalu. Aku dah masuk 23 weeks 3 hari. Hari ahad ni aku masuk 6 bulan dah. Alhamdulillah. Dak kecik dalam perut makin aktif. Dulu aku rasa dia tendang belah kiri je. Sekarang ni kejap kanan, kejap kiri, kejap atas kejap bawah. Seronok rupanya bila baby dah pandai bergerak kekiri kanan. 

Ayahnya pun dah rasa tendangan sulung anaknya. Hehehe. 4 kali dia kick tangan ayah dia. Dan dia selalu bagi kerjasama, bila dia gerak, letak je tangan ayah. Amboii dia tendang sekuatnya. Hikhik. Sweet je rasa.

Tak sabo plak nak pegi scan 4D. Tapi tak tau bilanya nak pegi scan 4D. Mungkin 26 ke 28 weeks kot. Ehehe.

Perubahan perut memang agak ketara. Makin membesar dengan jayanya cuma ada je yang kata perut aku kecik. Anak sulung kot hehehe. 

Mak plak duk teka aku ngandung anak lelaki sebab perut aku lonjong kat tengah. Beza ngan adik aku pregnant anak perempuan. Lepastu malam semalam, aku ada mimpi seorang budak lelaki. Dia pegang perut aku, dia kata nak teka. Dia kata aku ngandung baby boy. Aku terjaga lepastu terus usap perut. Sampai mimpi camtu plak. Aku dan suami tak kisah jantinanya. Janji sihat kan.

Kebelakangan ni plak aku dah makin kerap sakit belakang, sakit pinggang sakit abdomen. Bila dah duduk, nak bangun tu mak ai payah sungguh. Kalau ada laki aku, memang minta tolong dia tarik aku bangun. Macam ni rupa mak aku ngandung aku. Memang susah tapi seronok dan ganjarannya amatlah besar.

Lepastu aku plak semakin emosi. Kadang nangis sebab kecik. Ngade kan. Haha perubahan hormon cenggitu la. Penah sekali, aku MC time tu. Duduk rumah tunggu suami aku balik. Dia bawa nasi balik sebab aku tak larat nak masak. Mula-mula dia call bagitahu nak tak lauk nasi hujan panas + ayam goreng berempah? Aku plak cakap nak. Masa tu terbayang-bayang la ayam tu ngan nasik. Bila balik je. Aku bukak tengok ada kuah kaler kelabu. Aku tanya tu kuah apa. Dengan selamba laki aku cakap tu kuah kurma kambing sedap yangg. Abang selalu makan situ. Cer sayang rasa.

Aku dengan tak semena-mena menitik air mata. Terus aku cakap. Sayang tak makan kambing. Kurma kambing syg tak suka. Ini kuah dah kena dekat nasik. Nape tak asing. Tak kan abg tak tahu syg tak makan kambing. Terus moody lah aku hahaha. Lepastu aku makan sikit je. Aku asingkan nasi terkena kuah. Slow2 aku makan, sebab terus tak selera. Sambil mata bergenang tapi dia tak perasan. Bila dia perasan, dia plak tak lalu nak makan mungkin tengok aku makan sikit + sedih sebab ada kuah kambing.

Tengok, pasal kuah kurma kambing je pun aku sentap hahahahaha kelakar plak.

Ni pun bila malam, aku nak baring, terlentang tak boleh lama. Ngiring ke kiri rasa tak selesa. Ngiring ke kanan aku rasa anak aku tendang. Eh tersepit ke anak mama ni. hehe. Tapi memang duduk lama pun tak bole. Rasa sangat tak selesa.

Aku menghitung hari je ni lebih kurang 3 bulan lagi aku akan melahirkan. Debarnya toksah cite. Harap semua baik-baik aje. InshaAllah.

Doakan aku dan baby ya :)









1 comment:

MizzTina said...

moga semuanya selamat n dipermudahkan..