Sunday, November 16, 2014

Persiapan Baby

Hai. Minggu ni aku dah masuk 24 weeks @ 6 bulan sudah buah cinta di dalam rahim aku. Mula dah rasa sengal sana sini. Tapi aku masih rasa kuat lagi. Cuma jalan pun macam penat sikitlah. Duduk lama rasa sakit. Tapi aku mana reti duduk diam. Diorang duk kata, kuat lagi kamu ni ye naik tangga, turun tangga. Abes, dah opis aku bertangga. 60 anak tangga. Pagi naik tangga, tengahari turun lunch turun tangga, lepastu naik tangga semula. Pukul 5 turun balik. Gitulah rutinnya. 

Minggu ni baru aku bercadang nak beli barang baby. Kebetulan pulak ada baby fair kat Midvalley. Berjaya jugak aku memujuk laki aku untuk pegi hari Jumaat. Sebab hari Sabtu, ada kenduri kat rumah mertua. Tak kanlah aku nak datang lambat kan. Baik aku pegi beli siap-siap hari Jumaat, lepas beli barang boleh terus balik ke rumah mertua. 

Meh, sapa nak pergi tu.


Aku dah shortlist barang baby yang nak dibeli. 
Banyak juga. Breast pump je aku berkira-kira nak beli ke tidak.
Sebabnya adik aku nak bagi breast pump dia brand snowbear.
Dia pakai sekali dua je tak silap. 

Yang lain-lain tu, macam biasa baju2 untuk sikecik.
Jantina belum diketahui, beli aje la warna yang selamat.
Putih, biru, hijau, ungu, oren,peach. 

Bagi yang terlepas kat sini. 
Boleh pegi yang lain plak. Dekat PICC Putrajaya.


Menarik jugak ni.

Lagi satu kat Klang Parade.


Nanti aku update apa yang aku beli ye. 




3 comments:

mrs.aziz ummi aariz ummi medina said...

bg pendapat akak la kalo nk beli baju better beli kt sogo or aeon time sales...sbb lg berbaloi...kalo gi expo nk beli baju rompers ok sbb mmg murah sgt...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

ha ah kak. sy pon ada je cari2 cuma alang2 saye cuti Jumaat ni, tu yg skli harung je ni heheh.

Lagipun kang dah beso perut tak lalu nak jalan. ni pon udah macam penguin hihihihihi