Sunday, January 25, 2015

Persiapan Bersalin - Set Bersalin

Hai semua. Semalam dah 34 weeks Alhamdulillah. Kadang-kadang rasa tak sangka dah sejauh ini aku melalui fasa mengandung yang menarik dan memberi aku pengalaman baru. 

Haritu aku ada cerita pasal set bersalin. Mulanya aku ingat nak beli yang loose item jer. Tapi bila aku tengok review, Nona Roguy macam menarik je. Tu yang aku ingat nak beli Nona Roguy. 

Minggu lepas, husband tanya aku. Nanti nak bersalin pakai set bersalin ape. Aku cakap tak tahu lagi sama ada nak Nona Roguy @ Tanamera. Sekali dia kata, haaa Nona Roguy ada ni akak opis ni jual. Tengah promo RM 280.00 je tau. Husband offer nak ker? Aku? Opkoslah nak. Dia belanja hihihi. 




Dalam set bersalin ni ada benda-benda ni. Aku baca review ramai kata okey. 

Phytonatal tu bagus untuk sembelit. 

Herbanika lulur tu bagus untuk hilangkan daki-daki degil. Herbanika barut untuk pakai sebelum balut dengan barut.

Minyak herbanika ni elok sapu kat perut, pinggang, bagi warm-warm sikit. Sapu kat badan pon boleh. Misi aku nanti haruslah nak kembalikan berat badan normal hehehe. 

Uncang cuci tu plak untuk penjagaan bawah. Tapi aku ada terbaca info yg elok dilalukan dengan air paip saja sewaktu awal-awal dan lap pedap gitu-gitu ajak dekat situ. 

Akar herbanika ni kena minum. Tapinya tak tahulah aku boleh minum ke tidak hehehe. 

Okey tu aje. Untuk review penuh, nanti lepas bersalin aku update di blog utama dan blog ini. 


Esok checkup kali ke 9 di KKIA.

Semoga semuanya okey. Mudah-mudahan. 


No comments: