Sunday, October 19, 2014

20 weeks

Hai. Alhamdulillah semalam kandungan genap 20 minggu @ 5 bulan. Kejap benar masa berlalu. Rasa macam tak percaya yang aku dah tempuh 20 minggu ni dengan rasa syukur Alhamdulillah.

Masih teringat aku muntah teruk. Tapi ni dah okey. Trimester kedua adalah trimester yang paling selesa sekali aku rasa. Selesa tu bukan sebab apa. Sebab dah kurang alahan cuma bau la ada sikit lagi + bawang. 

Tah ape masalah aku ngan bawang ni haha.

Hari Sabtu aku ada appointment dekat satu Pusat Rawatan Islam ni. Aku cadangnya nak bersalin kat situ. Semoga dipermudahkanlah semuanya. 

Kat situ, doc pantau juga kesihatan aku. Alhamdulillah kesihatan aku okey. Berat pun doc cakap naik secara stabil dan cantik je. 

Tiba masa nak scan 2D baby ni, aku baring je dia dah start bergerak. Bila doc scan je, perkataan pertama yang keluar dari mulut doctor tu, 'eh aktifnya baby ni, pandai dia nak tunjuk kat mama ayah'. 

Aku macam, ehh nampak dia gerak. Laki aku teruja tengok anak dia.

Doc tunjuk la kaki, tangan, jantung, kepala, back bone semua. Lepastu doc cakap kepala penuh kat kanan je. Memang cepat je dia gerak dalam tu. Aku nampak la kaki tangan tak berdiam dia tu. Macam ayah dia la tu.

Hehehe. Uri aku pun okey doc kata, air ketuban pun. Alhamdulillah.

Speechless betui aku tengok anak aku dalam perut. Dia pun makin aktif. Malam tadi pukul 2 pagi pun dia bergerak-gerak lagi. 

Tapi aku lupa la plak nak minta doc print gambar scan yang jelas sikit tu. tapi takpelah. Tunggu next check up kat KK pulak hehehe.

Semoga semuanya dipermudahkan. Doakan aku yer. Perut aku pon dah kedepan macam ada ball bulatnya. 






No comments: