Tuesday, October 7, 2014

Minum Air Gula

Hai semua. Aku baru balik dari klinik ni. 

Rentetan dari entry checkup semalam, aku kena minum air gula harini. 

Harini aku pegi klinik sorang-sorang je. Laki aku dah balik Selangor malam tadi. Hiba betul rasa hati tengok suami balik. Aku paling tak boleh blah bila laki aku cium perut, usap perut bagitahu anak dalam perut, 'ayah balik dulu yer adik'. Memang menangis berjujuran air mata. Huhu laki aku kalau dia dah tekan minyak, dia tak akan pandang aku dah. Dia sedih lah tu. Aku masuk je rumah, control je dulu. Tak lama lepastu kompem turun air mata.

Okey berbalik cerita klinik tadi. Aku kena puasa start pukul 10.00 malam tadi. Tak boleh minum makan semua aduyai parah ni. Hahaha. Tapi aku makan banyak la malam tadi. Siap nasi tomato, buah mangga, susu kambing semua. 

Sampai klinik 7.40 pagi. Aku ingat takde orang. Sekali masuk amek ha. Ramai betui orang. Tapi nasib baik urusan kat kaunter sekejap je. JM yang bertugas tu memang selalu checkup aku. Sampai kat seksyen amik darah pun, aku orang pertama. Hehehe. Pukul 8.15 dah siap amik darah + minum air gula sekali.

Aku tak tahu la apa nama saintifik benda alah air gula tu. nantilah aku google. Cuma yang aku tahu air gula tu fungsinya untuk menentukan sama ada kita ni ada kencing manis atau tak. Harapnya takdelah klinik call bagitahu aku ada kencing manis ke apa. Mintak dijauhkan. 


Ada tips kawan aku bagi.
Minum air gula ni slow-slow.
Aku tak boleh minum seteguk camtu.
Aku minum seteguk, berhenti. Sambil layan fb.
Akhirnya selepas teguk yang ke 7 kot baru habis.

Dah siap minum, balik opis.
Pukul 10.30 aku datang semula ke klinik.
Amik darah lagi sekali.
Aduh. Dua-dua belah kanan bekas amik darah.
Kesan injection semalam pun masih rasa sengal-sengal lagi.

Demimu anak. Mama gagahi.


Balik daripada klinik tu, aku rasa dah lapa sangat sampai rasa pening.
Aku singgah kat kedai makan sarapan pagi yg popular kat sini.

Aku order roti canai + mee bandung + teh o ais.
Bungkus ke kak? kata budak amik order tu.

Eh taklah dik, makan sini. Tetibe muke budak tu terkejut. 
Hahaha mahapla dik.Akak lapar sangat. (itu aku cakap dalam hati je)

Alhamdulillah kenyang.
Alhamdulillah ada orang belanja tadi.
Kawan aku yang selalu berurusan kat opis aku. 
Rezeki baby.

p/s : Okey tu je update arini. Pinggang sakit.



2 comments:

MizzTina said...

esok akak komen..jap lg nk balik g klinik check up dak danish..hehehe

MizzTina said...

akak minum seteguk je..hebat x?? hahaha.. siap ada perisa stoberi lagik..pastu mmg pening la..perut kosong, tetibe penuh air manisss