Wednesday, October 1, 2014

UPT Positif

Hai semua. Kita sambung semula lah cerita tentang mengandung ni. 

Aku sebenarnya dari sebelum buat UPT lagi aku rasa macam aku mengandung tapi tak nak lah meletakkan harapan yang tinggi aku ni mengandung.

Orang tua-tua kata, jangan beria-ria sangat kalau nak anak ni. Buat biasa je. InshaAllah sampai masa Allah swt akan bagi kita rezeki anak tu.

Mula-mula kahwin, sapa pun mesti excited kalau lambat period kan. Termasuklah aku ngan suami. Tapi lepas dah 3,4 bulan kahwin. Kitorang mula buat biasa. Mood honeymoon ada lagi. Pegi jalan-jalan, makan-makan. takde fikir pun pasal baby.

Sampailah masa bulan June 2014 tu. Aku dari lepas period lagi dah set siap-siap waktu subur. Berkobar kot masa tu hehe. Aku suka masuk forum ratuhati. Kat situ ramai sangat kawan-kawan forum yang TTC ( Try to Conceive). Macam-macam yang aku belajar. 

Tapi ade je halangan. Suami aku demam. Pulak dah. Lepastu aku pulak kursus. Pulak dah. 

Oh lupa nak cerita, aku dengan suami duduk jauh-jauh. Berlainan negeri. Perak + Selangor. Tapi setiap minggu lah jumpa. Cuma kadang-kadang bila jumpa tu, bukan waktu subur. Masa tu frust. Tapi nak buat cam mana kan. 

Cuma bulan 6 tu. Memang tup-tup jumpa waktu aku subur.

Satu reminder untuk yang nak anak, pastikan bersama waktu subur. Kalau korang tak tahu bila waktu subur korang, ada satu tips kawan aku bagi. Dia doctor. Dia kata, lepas je kering period. Mandi wajib dan terus bersama sekerap yang kita mampu.

Posisi juga penting. Tapi malu lah aku nak cerita. Kihkihkih.

Aku buat UPT hari Jumaat. Dua hari sebelum puasa. 

Hari Rabu sebelum buat UPT tu, aku ada makan kambing,tembikai,durian, bagai-bagai. Macam tak teringat apa pun. 

Lepastu sebelum buat UPT tu aku ada rasa macam malas nak mampos. Umah aku bersepah kot. Aku asyik ngantuk, lepastu aku asyik haus memanjang. Badan aku plak berisi dari biasa. 

Okey ni pelik.

Sampai hari Jumaat, opismet aku suggest buat UPT. Ko bayang dah tengahari masa tu. Petangnya aku nak balik KL ni jumpa laki. Aku gagahkan jua pegi 7E beli UPT murahan yang tinggal 1 je pun.

Balik rumah berkobar aku gi toilet. Buat macam biasa, tadah urine lepastu dip kan UPT.

Tak lama je lepastu, naik line yang kabur tapi agak jelas.

Aku rasa dah menggeletar. Ngandung ke ni. Haa amek ko. Menggeletar. Hahaha tak pernah kot naik camtu.

Aku wasap gambo tu kat adik aku, kat akak opis aku. Diorang pun cakap benda yang sama. Ini nampak camni pregnant. Esok buat lagi.

Aku macam erkkkk. Bia betulll..

Aku call laki aku. Alamak tak jawab. Dia on the way nak gi solat jumaat. Lepastu laki aku call semula. Excited aku cite. Siap wassap. Laki aku macam terkejut. Tapi aku tahu dia suka. Hehehehe. 

Jumaat malam sabtu tu, aku balik umah mertua. Laki belikan lagi satu UPT. Tu mahai sikit. Yang tengah tu. Subuh buat. Memang naik line dia. Kejut laki kul 5 pagi. Peluk-peluk macam dalam drama. Laki sengih. Cium aku. Auwww tak sangka sangat udah pregnant ropenyerrrr.


Ini koleksi UPT aku.
Mak ai koleksi terus hehehehe.


Okey jap lagi aku sambung konfirm pregnant kat klinik pulok.




1 comment:

MizzTina said...

akak lg la..cek kt klinik sbb dkt sebulan lewat..ms tu raya.. ms raya akak bedal air tebu, air nenas segala.. rupenya preggy.. nsbla baby kuat even mkn benda tajam..